تغذیه

اثر یونجه در احساس گرما در اسب

اثر یونجه در احساس گرما در اسب
سوال یکی از کاربران این است که آیا یونجه باعث احساس گرما در اسب می‌شود؟ آیا دادن یونجه به اسب اشکالی ندارد؟ و اینکه چه مقداری از یونجه را می‌توان در رژیم غذایی اسب قرار داد؟ دکتر استفان دورن که در دوران تحصیل برای دکترا در دانشگاه، تحقیقاتی پیرامون موضوع تغذیه اسب‌ها، خصوصا اسب‌های مسابقه‌ای انجام داده است، اکنون در زمینه تغذیه اسب‌ها به تولیدکنندگان غذای اسب و صاحبان اسب در سراسر دنیا، مشاوره می‌دهد. در ادامه نظر او را درباره اثر یونجه در ایجاد احساس گرما در اسب می‌خوانید.

ایجاد احساس گرما در اسب در اثر مصرف یونجه

او می‌گوید که به طور کلی یونجه نمی‌تواند باعث احساس گرما در اسب شود. همه ما باید بدانیم که از دیدگاه بررسی کالری‌ها، یک پوند یونجه همیشه کالری بیشتری نسبت به یک پوند علوفه دارد و ما بر اساس سیستم اندازه‌گیری جهانی، مقادیر علوفه و یونجه را بر اساس مکعب می‌سنجیم و تغذیه اسب‌های خود را بر این اساس انجام می‌دهیم. یک مکعب یونجه به طور معمول چگال‌تر و یا سنگین‌تر از یک مکعب علوفه است. پس زمانی که مسئول اصطبل، یک مکعب یونجه به جای یک مکعب علوفه به اسب‌ها می‌دهد، وزن غذایی که به اسب داده می‎شود بیشتر است و این وزن بیشتر، مقدار کالری بیشتری نیز دارد. من فکر می‌کنم که همین موضوع است که برداشت‌های اشتباهی درباره اثر یونجه ایجاد کرده است. این برداشت‌های اشتباه شامل اینکه خوردن یونجه باعث احساس گرما در اسب‌ها می‌شود یا اینکه باعث می‌شود خلق آن‌ها تغییر کند می‌شود. در این نوشته از وب‎سایت equisearch.com بیشتر درباره یونجه، اثرات مثبت و منفی آن بخوانید.

چه میزانی از یونجه برای اسب مناسب است؟

بخش بعدی سوالی که پرسیده‌اند این است که آیا استاندارد مشخصی برای تعیین میزان یونجه‌ای که باید در تغذیه اسب در نظر گرفت، وجود دارد؟ این موضوع نیز به میزان مواد معدنی که هر اسب نیاز دارد، بستگی دارد. برای مثال اگر شما یک مادیان باردار و یا یک اسب دارای ضعف داشته باشید، این اسب‌ها به میزان بیشتری یونجه نیاز دارند زیرا به مقادیر بیشتری از کالری و پروتئین نسبت به چیزی که در یونجه وجود دارد، نیاز دارند. در این مقاله از وب‌سایت thehorse.com درباره نکات تغذیه اسب بیشتر بخوانید. استفاده از یونجه در رژیم غذایی اسب من به استفاده از یونجه در تغذیه اسب‌های نمایشی علاقه دارم و آن را توصیه می‌کنم. برای یک اسب مسابقه‌ای 11000 پوندی، چیزی در حدود 3 تا 5 پوند یونجه در روز مناسب است. علاوه بر این موضوع، زمان تغذیه یونجه به اسب نیز از اهمیت برخوردار است. من علاقه دارم که زمان یونجه خوردن اسب‌ها، پیش از تمرین باشد تا کمی از مواد موجود در یونجه و به خصوص اسیدها در تمرین سوخته شود تا از بروز برخی مشکلات بعدی جلوگیری شود. بنابراین دلیل دیگری برای اضافه کردن یونجه به رژیم غذایی اسب، این است که میزان بیشتری از پروتئین و کالری را برای اسب‌هایی که انرژی زیادی مصرف می‌کنند فراهم می‌کند. چگونه علوفه خوب و مناسب پیدا کنیم؟ استفاده از یونجه باعث می‌شود، میزان انرژی و میزان پروتئین مورد نیاز اسب در سطح مناسب‌تری قرار بگیرد. با توجه به نکاتی که عنوان شد، من یونجه را در رژیم غذایی اسب‌های مسابقه‌ای و مادیان‌های باردار مورد استفاده قرار می‌دهم و مشکلاتی از قبیل ایجاد احساس گرما در اسب را نیز مشاهده نکرده‌ام. منبع

8 دیدگاه در “اثر یونجه در احساس گرما در اسب

  1. ناصر منصوری گفت:

    چقد خوبین شما

  2. یوسف همت گفت:

    اکانت اینستا هم دارید؟

  3. حسن پناهی گفت:

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

  4. عبدالحسین حیاتی گفت:

    aaaaliii bood

  5. میلاد آقایی گفت:

    هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟

  6. محمدعلی جمشیدی گفت:

    سلام عالی بود

  7. حبیب صدیق گفت:

    گل گفتید دست مریضاد

  8. فرهاد رحمانی گفت:

    خیلی سایت خوبی دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *