تغذیه, عمومی

از کار افتادن و آب‌رسانی: نکاتی برای افزایش نوشیدن آب توسط اسب

نکاتی برای افزایش نوشیدن آب توسط اسب

اسب یکی از خوانندگان که در زمان سفر به نوشیدن آب علاقه‌ای ندارد، به تازگی در حین دویدن در یک رویداد، از کار افتاده است. متخصص تغذیه ما توصیه می‌کند که در آینده این اسب را وادار به نوشیدن آب کنند. در ادامه نکاتی برای افزایش نوشیدن آب توسط اسب برای شما آورده‌ایم.

سوال: اسب من اخیرا در زمان دویدن در یک رویداد، از کار افتاد. او در سفر به خوبی نمی‌نوشد و در طول سه روز به سختی ۱۵ گالن آب می‌نوشد، که در واقع بیشتر از حد عادی زمانی است که از خانه دور است. دامپزشک من فکر می‌کند که از کار افتادگی به احتمال زیاد به آب‌رسانی بدن مربوط می‌شود. چه کاری میتوانم انجام دهم تا میزان نوشیدن آب توسط اسب افزایش داشته باشد؟

پاسخ: داشتن اسبی که هنگام سفر و دور ماندن از خانه آب نخورد، هم ناامید کننده و هم نگران‌کننده است. تقریبا غیرممکن است که اسب را وادار به نوشیدن کنید اما خبر خوب این است که می‌توانید برخی کارها را برای افزایش نوشیدن آب توسط اسب امتحان کنید.

افزایش سدیم برای افزایش نوشیدن آب توسط اسب

اولین توصیه من افزایش مصرف روزانه سدیم اسب است. سدیم به تحریک تشنگی کمک می‌کند، بنابراین وجود مقادیر کافی سدیم در خون اسب بسیار مهم است. عرق اسب حاوی مقدار زیادی کلرید و سدیم است، بنابراین ممکن است که اگر اسب شما به شدت عرق می‌کند، سطح سدیم کاهش یابد که منجر به کاهش تمایل نوشیدن آب توسط اسب می‌شود.

یک اسب ۱۱۰۰ پوندی به حدود ۱ اونس نمک در روز نیاز دارد. هدف از مصرف روزانه سدیم رفع نیازهای مصرفی است و نه جایگزین کردن الکترولیت‌های از دست رفته در عرق. بسیاری از مردم برای رفع نیاز سدیم اسب خود به سنگ نمک تکیه می‌کنند، اما تعداد کمی از اسب‌ها واقعا به حدی که نیازهای سدیم مصرفی آن‌ها برطرف شود از سنگ نمک استفاده می‌کنند. من به طور کلی توصیه می‌کنم که به ازای هر ۵۰۰ پوند وزن بدن، یک قاشق سوپ‌خوری نمک یا الکترولیت تغلیظ شده به اسب داده شود. با اینکه سنگ نمک همیشه باید در دسترس باشد، اما ترجیح من این است که هر روز یک منبع سدیم به خوراک اسب اضافه کنم. این می‌تواند به سادگی اضافه کردن نمک باشد و یا اگر اسب شما سختگیر باشد، ممکن است یک الکترولیت با کیفیت بالاتر را بیشتر ترجیح دهد. درباره اهمیت سدیم در رژیم غذایی اسب بیشتر در این مقاله از horseandrider.com بخوانید.

در برخی مواقع افزایش سدیم برای افزایش نوشیدن آب توسط اسب کافی نیست. بنابراین راه‌های دیگری که می‌توانید نوشیدن آب توسط اسب خود را تشویق کنید عبارتند از اطمینان از گرم بودن آب، خیساندن علوفه، اضافه کردن آب سیب به آب، تبدیل وعده‌های غذایی دانه‌ای به حریره و قرار دادن چند دانه در سطل آب. بیشتر در این مورد بخوانید.

موارد دیگر

امیدوارم مشکلات از کار افتادن اسب شما تنها مربوط به آب‌رسانی باشد و به روش‌های ذکر شده در این نوشته، مشکلات نوشیدن آب توسط اسب شما برطرف شود؛ آزمایش خونی که دامپزشک شما انجام می‌دهد نیز باید نشان دهد که آیا دلیل اصلی، آب‌رسانی است یا خیر. با وجود اینکه شما و دامپزشکتان تمایل دارید دلایل احتمالی دیگر را رد کنید، برای نمونه، کمبود ویتامین E را در نظر بگیرید. اسب‌هایی که ویتامین E کافی ندارند معمولا به سرعت از ورزش و یا تمرین بهبود نمی‌یابند و در طول زمان خطر بیماری‌هایی نظیر بیماری نورون حرکتی اسب را خواهند داشت. بهتر است به طور منظم سلامتی اسب را کنترل کنید.

در نهایت، اگر این پیشنهادات کمکی نکردند، شما باید با دامپزشک خود در مورد بررسی کامل پرونده پزشکی اسب خود صحبت کنید. ممکن است که اسب شما از یک بیماری عصبی عضلانی مانند میوپاتی ذخیره پلی‌ساکارید(PSSM) که می‌تواند منجر به از کار افتادگی‌های سریالی شود، رنج ببرد. برای اطلاعات بیشتر درباره بیماری‌های شایع عضلانی این مقاله از thehorse.com را بخوانید. زمانی که تشخیص داده شد، اغلب می‌توانید چنین شرایطی را با موفقیت مدیریت کنید. امیدوارم بتوانید علت این مساله را مشخص کنید، اسب شما شروع به نوشیدن خواهد کرد و هیچ از کار افتادگی مجددی را تجربه نخواهد کرد.

منبع

5 دیدگاه در “از کار افتادن و آب‌رسانی: نکاتی برای افزایش نوشیدن آب توسط اسب

  1. حسن قنبری گفت:

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  2. حسن رسولی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنینم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  3. سیدحسین طهماسبی گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  4. بهنام خلیلی گفت:

    حرف نداری

  5. سیدعلی دستغیب گفت:

    یه سوال داشتم خرید حضوری هم دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *