جدیدترین مقالات

اسب‌های دارای پوشش، مصرف یونجه کمتری دارند.

اسب‌های دارای پوشش در زمستان مشکلات کمتری برای تامین گرمای مورد نیاز خود دارند.
یک تیم تحقیقاتی در ویسکانسین آمریکا، متوجه شده‌اند که اسب‌های دارای پوشش نسبت به اسب‌های بدون پوشش با شرایط جسمی مشابه، 8% یونجه کمتری مصرف می‌کنند. تامین پوشش برای اسب ها منجر به کاهش مصرف علوفه می شود

تامین پوشش برای اسب‌ها منجر به کاهش مصرف علوفه می‌شود.

وقتی صحبت از موضوع پوشاندن اسب‌ها به میان می‌آید، تعادل متابولیسم مورد بررسی است. محققان در دانشگاه ویسکانسین، دریافته‌اند که اسب‌های دارای پوشش، ۸ درصد کم‌تر از اسب‌های دارای شرایط جسمی مشابه بدون پوشش، یونجه می‌خورند.

میزان مصرف یونجه در اسب‌های دارای پوشش

محققان هشت اسب بالغ را که در یک چراگاه در ایالت ویسکانسین نگهداری می‌شدند، از دسامبر تا ژانویه، با پوشش نگه‌داری کردند. آن‌ها در کنار یک چراگاه دیگر در نزدیکی، هشت اسب بالغ دیگر را بدون پوشش با نژاد، وزن و شرایط جسمی مشابه با اسب‌های دارای پوشش، برای مدت زمان یکسان مورد بررسی قرار دادند. هر گروه از اسب‌ها به یک مکعب یونجه دسترسی داشتند و می‌توانستند به هر میزانی که می‌خواهند، غذا بخورند. محققان دریافتند که به طور متوسط، وزن و وضعیت جسمی اسب‌های دارای پوشش و اسب‌های بدون پوشش در طول مطالعه یکسان باقی ماند. اما وقتی دانشمندان وزن مکعب‌های یونجه هر گروه را قبل و بعد از مطالعه مقایسه کردند، متوجه شدند که اسب‌های بدون پوشش، یونجه بیشتری خورده‌اند. آن‌ها با محاسبه میانگین روزانه به ازای هر اسب، مشخص کردند که اسب‌های بدون پوشش ۲.۵۱% از وزن بدن خود یونجه مصرف کرده‌اند در حالی که اسب‌های دارای پوشش ۲.۳۱% وزن بدن خود یونجه مصرف کرده‌اند که تقریبا ۸% از کل علوفه خورده شده است. برای یک اسب ۱۰۰۰ پوندی، این میزان در حدود ۲ پوند یونجه کم‌تر به صورت روزانه است که توسط یک اسب دارای پوشش مصرف می‌شود. در طول این تحقیق، مصرف یونجه اسب هرگز کم‌تر از حداقل مصرف علوفه توصیه شده در سطح ۱.۵ تا ۲ درصد وزن بدن برای یک بزرگسال سالم نبوده است.

یونجه کمتر، نه یک استراتژی کاهش وزن

یکی از محققان می‌گوید: مطالعه ما نشان داد که اسب‌های دارای پوشش تمایل دارند به صورت داوطلبانه میزان مصرف یونجه خود را کاهش دهند. در حالی که این مساله هنگام تغذیه یک گله اسب در طول زمستان میزان قابل توجهی خواهد بود، به این معنی نیست که اگر اسب‌ها دارای پوشش باشند، می‌توان علوفه کمتری به آن‌ها داد. پوشش اسب ها مصرف یونجه را کاهش می دهد

تامین پوشش برای اسب‌ها می‌تواند به کاهش مصرف یونجه منجر شود.

در حالی که پوشش برای اسب‌ها می‌تواند منجر به کاهش آهسته‌تر میزان یونجه در انبار علوفه شود، به این معنی نیست که چون اسب‌ها دارای پوشش هستند، مالکان باید اسب‌های خود را از یونجه محروم کنند. اسب‌ها برای برآورده کردن نیازهای تغذیه‌ای و سلامت دستگاه گوارش خود به یونجه نیاز دارند. دستگاه گوارش اسب برای مصرف مداوم علوفه در طول روز طراحی شده است و ما نمی‌خواهیم آن را مختل کنیم زیرا ممکن است اسب، در معرض مشکلات گوارشی مانند زخم معده قرار بگیرد. درباره سلامت دستگاه گوارش اسب در اینجا بیشتر بخوانید. در نتیجه، اگر مالک اسب براساس نتایج این تحقیق میزان یونجه را کاهش دهد، مهم است که هنوز هم علوفه مورد نیاز اسب تامین شود که براساس شرایط و نوع اسب(‏مزرعه، ورزشی، بارداری، شیردهی)‏ متفاوت خواهد بود. درباره نکات تغذیه اسب بیشتر بخوانید. این محقق افزود که کاهش مصرف علوفه نباید به عنوان یک روش کاهش وزن در نظر گرفته شود. تنها به این دلیل که اسب یونجه کمتری می‌خورد به این معنی نیست که در حال کاهش وزن است. او توضیح داد: در حقیقت عکس این حقیقت دارد. استفاده از پوشش می‌تواند گرمای مورد نیاز برای بدن اسب را فراهم کند تا اسب انرژی کمتری برای گرم کردن خود بسوزاند و اگر اسب‌های دارای پوشش نتوانند میزان مصرف علوفه خود را به میزان کافی کاهش دهند تا تعادل حفظ شود، ممکن است وزن اضافه کنند. بسیار مهم است که صاحبان اسب به صورت مداوم اسب‌های دارای پوشش را برای تغییرات در وضعیت جسمی و وزن تحت نظر داشته باشند. سلامتی اسب خود را با توجه به نکات ذکر شده در این مقاله موثرتر کنترل کنید. در صورت نیاز، براساس وضعیت، یا تغییرات در وضعیت اسب، مالکان می‌توانند با کمک یک دامپزشک یا متخصص تغذیه، رژیم غذایی اسب خود را تغییر دهند. بدون توجه به اینکه اسب در زمانی که دارای پوشش است، کاهش یا افزایش وزن داشته باشد، مالکان اسب، باید به طور منظم وضعیت جسمی اسب‌های دارای پوشش را بررسی کنند تا اطمینان حاصل شود که مقدار مصرف یونجه با نیازهای غذایی اسب متناسب است. از آنجا که پوشش اسب‌ها ممکن است وضعیت جسمی را پنهان کنند، مالکان باید به صورت روزانه و یا حداقل چند بار در هفته، پوشش‌ها را برای ارزیابی قابل اطمینان، از بدن اسب بردارند.

آیا پوشش لازم است یا خیر؟

مالکان همچنین باید در نظر بگیرند که میزان کار و هزینه مورد نیاز برای تامین پوشش برای اسب‌ها در مقابل عدم استفاده از پوشش ویژگی‌های مثبت و منفی خود را دارد. تامین پوشش برای اسب‌ها می‌تواند یک فرایند بسیار وقت‌گیر و پر زحمت باشد که نباید ساده در نظر گرفته شود. در این مقاله بیشتر درباره نکات لازم برای نگه‌داری از اسب‌های خود در زمستان بخوانید. اسب‌های دارای پوشش در زمستان مشکلات کمتری برای تامین گرمای مورد نیاز خود دارند.   این مطالعه یک عنصر دیگر به عوامل موثر در تصمیم‌گیری برای تامین و یا عدم تامین پوشش برای اسب‌ها، مطرح می‌کند. این مطالعه به طور مشخص می‌تواند به مالکان کمک کند تا زمانی که یونجه کمیاب است، تصمیماتی بگیرند. یکی از محققین می‌گوید که در سال‌های اخیر، با کمبود علوفه مواجه بوده‌ایم که باعث افزایش قیمت علوفه شده است که در ادامه منجر به این شد که مالکان اسب در یافتن یونجه با کیفیت برای تامین علوفه برای اسب‌های خود دچار مشکل شوند. در حالی که این تحقیق صرفه‌جویی‌های کوچکی در هزینه‌ها را در مقایسه با هزینه خرید و نگهداری پوشش نشان داد، تامین پوشش ممکن است گزینه‌ای برای مالکان اسب در زمان‌هایی که دسترسی به علوفه و یا نیروی کار محدود است، فراهم کند. در نتیجه، من فکر می‌کنم که این اطلاعات درباره میزان مصرف یونجه برای اسب‌های دارای پوشش، ارزشمند است و به مالکان اسب‌ها کمک می‌کند تا تصمیمات مدیریتی آگاهانه‌تری در زمان‌های دشوار بگیرند و درک کنند که چگونه تامین پوشش می‌تواند بر اسب‌ها و رفتارهای تغذیه‌ای آن‌ها تاثیر داشته باشد. در اینجا اطلاعات بیشتری درباره تاثیرات رژیم غذایی اسب‌ها بر رفتار آن‌ها به دست خواهید آورد.

لینک متن ترجمه شده

Study: Blanketed Horses Eat Less Hay – The Horse

8 دیدگاه در “اسب‌های دارای پوشش، مصرف یونجه کمتری دارند.

  1. بهنام صدر گفت:

    شما پیج اینستا هم دارین؟

  2. احسان رضوانی گفت:

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  3. عبدالرضا ایمانی گفت:

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم

  4. احسان شمس گفت:

    چه مطلب خوبی

  5. جعفر ساعی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین بنده ارسال کنین

  6. جواد شمس گفت:

    گروه واتساپی هم دارید؟

  7. ناصر حجتی گفت:

    سلام عالی بود

  8. محسن سهرابی گفت:

    حرف نداشت👌🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *