تغذیه, جدیدترین مقالات

اهمیت شیرخشک در تغذیه کره اسب

شیر جایگزین کره اسب

پرورش کره اسب ممکن است شگفت انگیز باشد هرچند این کار ممکن است کاملا استرس زا نیز باشد. در صورتی که تاکنون اسب پرورش نداده اید بهتر است در تمامی مراحل با یک دامپزشک مشاوره نمایید. گاهی اوقات ممکن است دامپزشک کره اسب‌تان را مورد ارزیابی قرار دهد و عدم رشد مناسب آن را به دلایل پزشکی مختلف نسبت دهد در این شرایط به استفاده از شیر جایگزین کره اسب نیاز خواهید داشت.

گاهی اوقات یک اسب ماده قادر به تولید شیر کافی برای محافظت از کره اسب خود نخواهد بود. کره اسب ها در این سن تمایل دارند تا در هر ساعت ۴ تا ۶ بار شیر بنوشند و این امر به ترشح و تولید شیر مادر کمک می کند. میزان تقاضای کره اسب میزان شیری که بافت پستان های مادیان بعدها تولید می کند را تنظیم می نماید. زیاد شیر خوردن کره اسب از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد زیرا یک اسب ماده می تواند نیازهای رشدی کره خود را با تولید شیر رفع نماید. در صورتی که یک کره اسب رشد کافی نداشته باشد دامپزشک باید دلیل آن را مشخص سازد.

اهمیت شیرخشک در تغذیه کره اسب

اگر دامپزشک تغذیه کره اسب‌تان با شیر جایگزین را برای شما تجویز کند بدون شک چندین برند شیرخشک تولید شده برای کره اسب‌تان را پیدا خواهید کرد. بهتر است پس از انجام بررسی های لازم یک برند مناسب شیر خشک کره اسب را برای حیوان خود انتخاب نمایید و از استفاده از شیرهای جایگزین برای دیگر گونه ها از جمله شیر گاو یا بز خودداری نمایید. هر یک از گونه های حیوانات ترکیبات شیری نسبتا متفاوت و منحصر به فرد دارند که نیازهای گونه خاصی از حیوانات را رفع می کند.

از آنجا که اسب به تغذیه شیر جایگزین به طور متناوب نیاز دارد و شیر جایگزین بهترین گزینه در این شرایط می باشد باید برندی را انتخاب نمایید که به راحتی در دسترس باشد. تغذیه شیرخشک در مقایسه با تغذیه کره اسب با وعده های غذایی گزینه بهتری می باشد. هرچند تغذیه کره اسب با وعده های غذایی برای شما راحت تر است اما شیرخشک بهتر می تواند نیازهای او را رفع کرده و در مرحله مراقبت از او مورد نیاز می باشد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که خوراندن مقدار زیادی شیرخشک در یک وعده ممکن است سلامت اسب را در معرض خطر قرار دهد و همچنین شیر ممکن است در انتهای روده کره ته نشین شود که این امر شرایط را برای رشد میکروب ها فراهم می سازد.

میزان شیر جایگزین مورد نیاز کره اسب

میزان شیر جایگزین مصرفی روزانه کره اسب را به خاطر بسپارید. یک کره اسب تازه متولد شده برای دریافت نیم کیلوگرم شیر مادر باید بیش از ۴ برابر آن یعنی 2 کیلوگرم شیر جایگزین در یک ‌روز مصرف کند.

شما همچنین می توانید به کره اسب خود مکمل های بر پایه شیر (کلسیم ) بدهید تا میزان شیر مورد نیاز روزانه خود دریافت نماید.

 

8 دیدگاه در “اهمیت شیرخشک در تغذیه کره اسب

  1. علیرضا توسلی گفت:

    عاااااااااااالی

  2. احسان جعفری گفت:

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  3. مجید زارعی گفت:

    مرسی

  4. فرهاد ذاکری گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  5. عباسعلی اسدی گفت:

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

  6. محمدرضا نعمتی گفت:

    هزینه مشاوره آنلاین و حضوری باهم متفاوته

  7. محسن ترابی گفت:

    گروه واتساپی هم دارید؟

  8. رضا طالبی گفت:

    هزینه رپورتاژ آگهی توی سایت شما چنده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *