عمومی

حرکت های دورانی اسب

برجستگی مسیر مسابقه اسب ها

اسب ها در هنگام چرخش تغییراتی در بدن و اندام خود تجربه می کنند. این کار می تواند مشخص کند که آیا آنها در آزمون میزان توانایی و ناتوانی چگونه عمل می کنند و مشخص می کند که آیا تحمل بیشترین ناتوانی یا کمترین ناتوانی در مسابقات را دارند یا خیر !

اسب ها همزمان با چرخیدن، به سمت داخل خم می شوند و در برابر کششی که ممکن است بدن آنها را به سمت بیرون هدایت کند، می جنگند. آنها سم های خود را در زمین فرو می برند و فشار می دهند. یک متخصص در زمینه بیومکانیک اسب ها می گوید: “شیفت های بیومکانیکی اسب ها بعد از قرینگی، تعادل و حتی ارتفاع دینامیکی تغییر می کند که این می تواند بر سلامت اسکلت عضلانی از سر تا پا، عملکرد و حتی پاها تاثیر بگذارد.”

سارا جین هابز، دکترای مرکز تحقیقات ورزشی کاربردی و دانشگاهی لنکاوی، می گوید: “انتقال و جابجایی دایره یک تغییر بزرگ جهتی است که باعث ایجاد شتاب به سمت داخل می شود. به این قانون، شتاب از مرکز یا گریز از مرکز می گویند.”

هابز توضیح می دهد که معادله مکانیکی شتاب از مرکز شامل شعاع و سرعت با مقادیر مختلف است. او می گوید: “بنابراین سرعت پیچ بیشتر از میزان سرعت چرخش تاثیرگذار خواهد بود.”

اگر این معادله بر روی اسب اعمال شود، این بدین معناست که هرچه سرعت چرخش در یک منحنی بیشتر شود، نیروی مرکز گرایی بیشتری برای چرخش باید انجام شود. وی ادامه می دهد که اسب این کار را از طریق “فشار دادن به بیرون” انجام می دهد.

هابز نقل می کند: “فشار خارجی می تواند با تغییر وضعیت اندام، بدن یا تلاش عضلانی ایجاد شود و عواقب این تغییرات بر تعادل این حیوان نجیب نیز تاثیرگذار است.” اسب ها تمایل زیادی به خم شدن به سمت داخل دارند و همه این ها به عضله و انضباط آنها بستگی دارد.”

به عنوان مثال؛ اسب های دراژ (تربیت شده برای زیبایی) کمتر از نوع های مسابقه ای و سوارکاری خم می شوند. خم شدگی سبب می شود که اسب ها کوتاه تر به نظر برسند. همین عامل سبب شده است که پزشکان بر روی آزمون های ناتوانی و توانایی اسب ها تاکید داشته باشند.

شیفت های بیومکانیکی اسب در هنگام چرخش

شیفت های بیومکانیکی اسب در هنگام چرخش

چگونه حرکت های دورانی اسب بر ناتوانی و آزمون های ناتوانی تاثیر گذار است؟

چگونگی کنار آمدن یک این حیوان با حرکت های دورانی می تواند بر نحوه راه رفتن و قرار گرفتن او روی خط صاف تاثیر بگذارد. هابز می گوید: “ممکن است دایره ها و پیچ ها ناتوانی را در اندام قدام خارجی اسب ها تشدید کند و این می تواند ناشی از افزایش نیروی عکس العمل عمودی زمین (نحوه عقب راندن پای اسب توسط زمین)، اندام های داخلی در سمت عقب، تغییر وضعیت لگن و اندام باشد.”

در همین حال، ممکن است ناتوانی در اندام های عقبی بهبود پیدا کند.

برجستگی مسیر مسابقه اسب ها

برجستگی مسیر مسابقه اسب ها

پیچ های پر سرعت: آیا مسیر مسابقه سوارکاری باید برجسته شود؟

هابز توضیح می دهد که در پیچ ها پر سرعت، نیروی مرکزیت لازم برای چرخش بهتر، می تواند به حدی باشد که سرعت آنها را کاهش دهد و این نکته مهمی برای پیست اتومبیل رانی، مسیر تمرین و مسیرهای صخره نوردی است.

زمانی که زمین نرم باشد، اسب ها می توانند سم های خود را در این منحنی ها بهتر بچرخانند. اما زمانی که زمین سخت باشد، اسب ها باید برای جلوگیری از سقوط از راه های دیگری مانند کاهش سرعت یا تغییر موقعیت برای جبران نیروی گریز از مرکز استفاده کنند. البته در برخی مواقع این عامل می تواند سبب آسیب اسکلتی، عضلانی و پارگی بیش از حد شود.

هابز توضیح می دهد که مسیر برجسته یک راهکار برای پیچ های پر سرعت است. حتی در مسابقات اتومبیل رانی با ایجاد سطوح برجسته در پیچ ها به رانندگان کمک می کنند تا از مسیر خارج نشوند.

وی ادامه می دهد: “زمانی که صحبت از تعویض پیچ های برجسته می شود، مکانیک های چرخشی کمتری مورد تقاضا قرار می گیرد که این می تواند برای قوت، تفکر و طراحان مسیر قابل توجه باشد.”

افزایش سرعت، پیامد بیومکانیکی احتمالی مسیرهای برجسته است. هابز می گوید: “در پیچ های سریع و بدون برجستگی،  اسب ها باید سرعت خود را کم کنند و تمام نیرویی که در هنگام چرخش صرف می شود را باید محدود کنند. اگر شروع به انتقال و تعویض این مسیرها کنید، آنگاه شاهد تفاوت سرعت اسب ها خواهید بود.”

https://thehorse.com/194414/locomotion-of-circling-horses

/

10 دیدگاه در “حرکت های دورانی اسب

  1. ابوالقاسم همدانی گفت:

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  2. بهروز عزیزی گفت:

    خرید آنلاین هم دارید

  3. وحید فاطمی گفت:

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

  4. رضا نامور گفت:

    این مطلب حرف نداشت

  5. میلاد زمانی گفت:

    مطلب به درد بخوری بود

  6. عزیز احمدیان گفت:

    سایتتون محشرههههه

  7. صدیق گفت:

    یه سوال داشتم خرید حضوری هم دارید

  8. یعقوب خادمی گفت:

    قیمت مشاورتون چقدره؟

  9. سیدحسین یوسفی گفت:

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

  10. احمدرضا اسدی گفت:

    سلام
    در خصوص ترجمه متن برای تفهیم بهتر و فنی تر در بیان استاندارد پیست اسبدوانی به جاب برجستگی در پیچ ها از کلمه فنی راه سازی «دور» استفاده شود (تلفظ حرف د با کسره حرف و با کسره و حرف ر با سکون)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *