نعلبندی

حقایقی جالب در رابطه با سم اسب

سم اسب

سم اسب ممکن است بسیار شبیه به یک ساختار ساده به نظر برسد اما بدون شک شما نیز از این حقیقت آگاهی دارید که دارای ساختار کاملا پیچیده است و به مراقبت های منظم و انحصاری نیاز دارد. گاهی اوقات ممکن است اتفاقات عجیب برای سم اسب اتفاق بیفتد که از جمله این حوادث می توان به ترک برداشتن، کنده شدن پوست آن و استشمام بوی عجیب از آن اشاره کرد. از این رو چگونه می خواهید متوجه شوید که سم اسب در حالت طبیعی و سالم قرار دارد و چه مواردی برای سم اسب شما غیرطبیعی هستند؟ چطور می توانید از قدرت و سلامت سم اسب خود اطمینان حاصل نمایید.

در ادامه دامپزشکان، افراد متخصص در امر بستن نعل برای اسب ها و برخی از صاحبان اسب به سوالات رایجی که در رابطه با سلامت سم اسب برای شما به طور رایج پیش می آید با صراحت پاسخ خواهند داد.

آشنایی با آناتومی سم اسب

سم اسب دارای آناتومی درست مشابه انگشت وسط ما می باشد. نعل اسب در حقیقت از استخوان پنجه محافظت می کند و به طور رایج به عنوان پدال استخوان و یا تابوت شناخته می شود که بافت نرم عصبی و عروقی سم اسب را که پوست نامیده می شود احاطه می کند. در بخش پشت سم یک بالشتک دیجیتالی قرار دارد که همانند یک پمپ عمل می کند و به جریان یافتن خون در تمامی بخش های سم کمک می کند. این پوشش از کراتین تشکیل شده است. همان پروتئینی که ناخن ها و موی انسان را تشکیل می دهد.

مشکلات رایج سم اسب

تغییر پیوسته هوا از مرطوب به خشک ممکن است باعث شود تا اسب شما سم های خشک و شکننده داشته باشد. این تغییرات آب و هوایی همچنین ممکن است در سم اسبها ترک هایی ایجاد نماید. کوتاه بودن سم می تواند این مشکلات را شدیدتر نماید. برخی از اسب ها ممکن است با سم کوچک تر متولد شوند که این اسبها بیشتر در معرض مشکلات سم قرار دارند. ترک انگشتان پا که کمتر مشاهده می شود به طور معمول از بخش داخلی سم آغاز می شود. تا زمانی که این ترک به سطح سم نرسد قابل مشاهده نخواهد بود. یکی از روش های درمان ترک سم استفاده از نعل می باشد.

چه مدت پس از قرار دادن نعل اسب می توانم اسب سواری کنم؟

این سوال رایچ پاسخ سریع و سختی ندارد. عمل رایج قرار دادن نعل اسب و یا کفش پوشاندن به اسب نباید مشکلاتی را برای اسب شما ایجاد نماید و همچنین مانع از شما شود تا بتوانید به راحتی اسب سواری کنید. با این وجود، اگر اسب شما به صورت ناگهانی لنگید بهتر است پیاده شده و از دامپزشک و یا متخصص در امر نعل بستن کمک بخواهید. همچنین اسب های مسن و یا اسب هایی که به بیماری آرتریت مبتلا هستند پس از دریافت نعل ممکن است برای ایستادن با مشکل مواجه شوند زیرا برای آن ها ایجاد تعادل روی سه اندام و یا مفصل، همچنین بالا نگاه داشتن  یکی از اندام ها برای مدت زمان طولانی اندکی دشوار باشد. پس از قرار دادن نعل روی پای این اسب ها بهتر است حدود یک تا دو روز به آن ها استراحت داده و سپس سوار آن ها شوید.

"سلامت

آیا برای قرار دادن نعل اسب از قلاب نیز باید استفاده شود؟

قلاب یک ساختار مثلثی شکل است که از پاشنه اسب تا انگشت پا امتداد دارد و در حالت ایده آل به صورت مداوم با زمین در ارتباط است. برای قرار دادن قلاب ها لایه زیرین آن برداشته می شود. گاهی اوقات ممکن است بخشی از این قلاب ها توسط باکتری یا قارچ ضعیف شود و این امر ممکن است باعث ریختن بخشی از قلاب و یا کل آن شود.

9 دیدگاه در “حقایقی جالب در رابطه با سم اسب

  1. بهنام هاشمیان گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنینم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  2. عبدالرضا نامور گفت:

    هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

  3. منصور عباسی گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  4. سجاد همت گفت:

    متشکرم

  5. رامین گودرزی گفت:

    گروه واتساپی هم دارید؟

  6. سجاد رحمانی گفت:

    چه سایت قشنگی دارین

  7. حسین تبریزی گفت:

    اکانت اینستا هم دارید؟

  8. ابراهیم جلیلی گفت:

    چطوری میتونیم از آخرین مطالبتون باخبر بشیم

  9. گفت:

    سلام سم اسب ام ترک برداشته وسط سم اسب نرم شده وقتی سوارش میشم میلنگه دست سمت چپ هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *