نعلبندی

راهکارهای خروج میخ از سم اسب

سم اسب

اگر احساس می کنید اسب شما در طویله لنگ می زند بهتر است بلافاصله پای او را به دقت مورد بررسی قرار دهید. اگر سر میخ که از قالب خارج شده است را مشاهده می کنید بهتر است پای اسب را روی زمین قرار دهید و برای خارج ساختن میخ از سم اسب اقدامات لازم را انجام دهید. می توانید به منظور رفع مشکلی که باعث ایجاد درد در پای اسب شده است انبردست را بردارید و میخ را از قالب خارج سازید. همچنین بهتر است از این موضوع که بقایای میخ که باعث ایجاد ناراحتی در پای اسب شده است را به طور کامل از کف پای او پاک کرده اید اطمینان حاصل نمایید. زیرا باقی ماندن ذره ای از میخ در سم اسب ممکن است باعث ایجاد مشکلات جدی تر برای اسب شما شود. بهتر است ابتدا پای اسب را به طور کامل تمیز کنید و سپس آن را در محلول گرم آب و نمک بخیسانید و سپس با دامپزشک خود تماس بگیرید.

 

اقدامات لازم برای خروج میخ در سم اسب

باید به طور منطقی با یک دامپزشک هماهنگ کنید تا بلافاصله زخم پای اسب شما را مورد بررسی قرار داده و نسبت به درمان آن اقدامات لازم را انجام دهید زیرا تاخیر در درمان زخم سم اسب ممکن است عواقب احتمالی از جمله عفونت تا آسیب داخلی پای اسب را به همراه داشته باشد. در طول معاینه دامپزشک ممکن است اقدامات سریع را برای درمان پای اسب انجام دهد و از شما گزارش آسیب را تقاضا نماید.

دفعه بعد که با این مشکل مواجه شدید و از در دسترس بودن دامپزشک خود اطمینان کامل دارید بهتر است میخ را در جای خود قرار دهید تا دامپزشک بتواند محل دقیق ورود میخ را مشاهده نماید و با استفاده از تصویربرداری رادیوگرافی محل دقیق میخ در قالب پای اسب را به دست آورد.

در صورتی که کمک دامپزشک در دسترس نباشد و خود باید اقدامات لازم را برای خروج میخ انجام دهید باید به دقت توجه کنید که میخ تا چه اندازه در سم اسب نفوذ کرده است و دقیقا در کدام بخش از پای اسب شما نفوذ کرده است و همچنین بهتر است زاویه آن را نیز مد نظر قرار دهید. در صورت امکان توصیه می شود قبل از برداشتن میخ از زوایای مختلف از پای اسب خود عکس بگیرید و بعدها به دامپزشک خود آن را نشان دهید. همچنین بهتر است میخ را به دامپزشک تحویل دهید.

https://thehorse.com/149467/a-nail-in-the-hoof-what-would-you-do/

 

7 دیدگاه در “راهکارهای خروج میخ از سم اسب

  1. حامد فروتن گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود

  2. مصطفی مقدم گفت:

    اکانت اینستا هم دارید؟

  3. امیرحسین شفیعی گفت:

    مهندس جان عالی بود

  4. مسلم انصاری گفت:

    دمتون گرم

  5. محمدعلی سعیدی گفت:

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

  6. مهران زنگنه گفت:

    چرا اینقد کم؟

  7. سیدمحمد محمدی گفت:

    بی نظیر هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *