عمومی

عملکرد سم اسب چگونه است؟

عملکرد سم اسب چگونه است؟

عملکرد سم اسب چگونه است؟

در میان تمام حیواناتی که در این کره خاکی زندگی می کنند، تنها اسب است که روی یک انگشت راه می رود و این سم اسب دارای آناتومی کاملا استثنایی است. در این بخش ما به شما در مورد عملکرد داخلی سم اسب مطالبی ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

عملکرد سم اسب چگونه است؟

آناتومی و مکانیسم سم اسب توانایی های منحصر به فردی به آن می دهد. این عضو سخت و مقاوم بوده و در عین حال بسیار انعطاف پذیر و دارای خاصیت کشسانی است. سختی آن مانند سنگ است، اما ساختار داخلی آن پر است از فعالیت های سلولی !

از دیگر ساختارهای داخلی سم اسب می توان به ساده و جمع و جور بودن آن و در عین حال مقاومت بالا اشاره کرد. و این است ساختار پیچیده سم اسب !

این عضو پیچیده توانایی تحمل سه برابر وزن اسب را دارد، اما در عین حال از چنان سبکی برخوردار است که می تواند گام هایی سریع بردارد. ساختار آن مملو از بافت نرم و شبکه پیچیده رگ های خونی است. اسب تنها حیوانی است که دارای این ساختار تک انگشتی است.

جذب شوک، مهمترین عملکرد سم اسب

جذب شوک، مهمترین عملکرد سم اسب

مهمترین عملکرد سم اسب در جذب شوک است، چرا؟

زمانی که شما سوار یک اتومبیل بدون فنر می شوید، کاملا احساس درد خواهید کرد؛ زیرا بدن شما تحت تاثیر نیروهای تماس با جاده قرار گرفته است. موتور اتومبیل نیز دوام زیادی نخواهد داشت، فشارهای کنترل نشده ایجاد می شود و در نهایت ترک می خورد و از هم می پاشد. در این صورت اگر تصادف کنید، اتومبیل، شوک ناشی از ضربه را جذب می کند و دیگر بدن شما مجبور به تحمل این درد نخواهد بود.

برای خرد شدن فلز به انرژی زیادی نیاز است و قانون فیزیک به ما می گوید که انرژی (نیرو) ناشی از هر نوع ضربه باید به جایی برود و کاری انجام دهد.

استفن اوگرادی، متخصص اسب در ویرجینیا، می گوید که این مفهوم در اسب ها نیز صدق می کند. وزن اسب و نیروهایی که توسط عضلات ایجاد می شوند، تاثیر قابل توجهی در هنگام برخورد با زمین ایجاد می کنند. به عنوان مثال، هنگامی که سم اسب از زمین برای تاختن برداشته می شود، حدود 2.5 برابر وزن اسب را تحمل می کند.

بدون قدرت جذب شوک، این مقدار نیرو می تواند به راحتی استخوان ها را از بین ببرد، رباط ها را از جا بکند، مهره ها را تکان دهد و اعضای داخلی را متزلزل کند. (همچنین این یک تجربه بسیار دردناک برای سوارکار خواهد بود.)

در حالی که سیستم اسکلتی عضلانی برای جذب برخی از آن شوک ها طراحی شده است، عمده این جذب شوک ها از طریق کشش بافت های نرم و حرکت استخوان ها در مفاصل اتفاق خواهد افتاد. اگرچه لمس سم اسب دشوار است، اما کپسول سم از مواد ویسکوالاستیک ساخته شده که به آن اجازه تغییر شکل تحت فشار فوق العاده زیاد را می دهد.

در داخل، بافت نرم باعث می شود که سم اسب در هنگام برخورد با زمین، کشش یابد و سپس برعکس شود. در این فرایند انرژی زیادی مصرف می شود.

https://thehorse.com/194132/how-the-horses-hoof-functions/

13 دیدگاه در “عملکرد سم اسب چگونه است؟

  1. جعفر موسوی گفت:

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

  2. کریم جمشیدی گفت:

    چرا اینقد زیاد؟

  3. سیدمحمد غفاری گفت:

    مطالب بی نظیر بود

  4. سیدمحمد خمسه گفت:

    اکانت اینستا هم دارید؟

  5. منصور گودرزی گفت:

    منابع این مطلب کجاست؟

  6. علی گفت:

    بله داریم
    09136030930

  7. روح الله امین گفت:

    شادکام و سلامت باشید

  8. جمشید عبدالهی گفت:

    یه سوال داشتم خرید حضوری هم دارید

  9. سعید وکیلی گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  10. یوسف رضوانی گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  11. جعفر روزبه گفت:

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

  12. سعید فتاحی گفت:

    شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

  13. رمضان فتحی گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *