تغذیه

نکات تغذیه اسب

مواد مغذی مورد نیاز تغذیه اسب

تغذیه اسب با توجه به شرایط بدنی و گوارشی او مشخص می شود. با توجه به ویژگی های خاص بدنی او مقدار مواد معدنی، ویتامین، فیبر، پروتئین، آب و غیره در نظر گرفته می شود. این حجم از مواد غذایی براساس وزن اسب می باشد. آب بخش اصلی تغذیه اسب است. در این مورد باید دقت داشت بیش از اندازه از مواد غذایی مختلفی به اسب داده نشود این موضوع نه تنها برای رژیم غذایی اسب خوب نیست بلکه موجب ناراحتی های گوارشی می شود.

انرژی بدن اسب از طریق تغذیه اسب با مواد مغذی تامین می شود و از طرفی یک اسب بخاطر نوع مواد غذایی به روزانه 10 تا 12 گالن آب احتیاج دارد. کربوهیدرات از بخش های دیگر خوراک اسب است. این ماده غذایی انرژی زیادی به اسب می دهد که از طریق یونجه این بخش غذایی به بدن اسب می رسد. با توجه به سیستم بدنی اسب تمامی مواد غذایی انتخاب می شوند. پروتئین نیز از دیگر مواد غذایی موردنیاز اسب است. انرژی حاصل از پروتئین در اکثر بخش های بدن اسب مثل بافت بدن او تاثیر گذار است. ویتامین ها و مواد معدنی مانند سایر بخش ها اهمیت دارند که بخشی از آنها از طریق مواد غذایی به بدن اسب می رسد. اما برخی از مواد معدنی در تغذیه اسب باید با توجه به نسبت خاصی به او داده شود.

مقادیر ویتامین نیز همچنان از اهمیت بالایی برخوردار هستند که باید به بدن اسب برسند در غیر این صورت ممکن است با بیماری های کمبود ویتامین مواجه شود.

تغذیه اسب همانند دیگر موجودات شامل مواد معدنی و مغذی است.

نحوه خوراک دادن اسب

تغذیه اسب ها با توجه به شرایط بدنی آنها انواع مختلفی دارد. تغذیه اسب آبستن شرایط مختلفی با خوراک اسب در زمستان دارد. این تنوع در انتخاب باعث شده منابع غذایی زیادی برای اسب ها موجود باشد در نتیجه انتخاب ها بیشتر است. یکی از انتخاب های مناسب برای خوراک دادن اسب  یونجه است که در بیشتر فصول سال به صورت های مختلف در دسترس است. اما یکی از خوراک اقتصادی اسب ها استفاده از مراتع است. اما تغذیه اسب در مراتع شرایط خاصی دارد که حتما باید رعایت شود تا سلامت اسب ها تامین شود. این نکته در سلامت اسب ها بخش مهمی را در بر میگیرد.

 

مرتع تمام مواد معدنی مورد نیاز خوراک اسب را فراهم میکند. اما همیشه این امکان فراهم نیست. از غلاتی مثل ذرت، جو و جو دو سر برای کنسانتره استفاده میشود. در تغذیه اسب مواد کنسانتره به طور دسته بندی شده حاوی مواد غذایی لازم برای خوراک اسب هستند. آنها به نسبت انرژی ای که به اسب می دهند دارای فیبر لازم رژیم غذایی اسب هستند.

البته در این میان کیفیت آنها مهم است و باید از منابعی انتخاب کرد که شرایط استاندارد مواد غذایی در آن رعایت شود و هم بهداشت در آنها بر طبق استاندارد های غذایی باشد. به این صورت سلامت اسب تامین می شود و در عین حال مشکلات گوارشی رایج برای اسب ها حل می شود. فسفر و پروتئین از جمله موادی هستند که به همراه ذرت یا دانه های دیگر برای تغذیه اسب قرار میگیرند.

تغذیه اسب باید بر طبق استاندارد های غذایی باشد.

14 دیدگاه در “نکات تغذیه اسب

  1. جعفر شاکری گفت:

    گل گفتید دست مریضاد

  2. ابراهیم جاوید گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  3. محمدحسن بابایی گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  4. مجید نهاوندی گفت:

    حرف نداشت👌🏻

  5. اصغر جعفری گفت:

    مهندس جان عالی بود

  6. موسی قاسمی گفت:

    عاااااااااااالی

  7. بهزاد زندی گفت:

    محتوا خوبی بود

  8. احمد توسلی گفت:

    دستخوش

  9. علیرضا شریفی گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنینم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  10. جعفر بهشتی گفت:

    aaaaliii bood

  11. محسن زنگنه گفت:

    میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

  12. جعفر کیانی گفت:

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  13. بهزاد راد گفت:

    با سلام
    لطفا با مشاوره تغذیه سایت ما تماس بگیرید.
    09133685914

  14. احاخ گفت:

    ببخشید به یک کره ی تروبرد باید چه چیز هایی برای تغذیه مناسب داد ؟ لطفا جواب دهید ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *