تغذیه, دامپزشکی

نیازهای تغذیه ای اسب در ماه های آخر آبستنی

نیازهای تغذیه ای اسب
نیازهای تغذیه ای اسب در ماه های آخر آبستنی

بر اساس اظهارات لارنس استاد و دکتر علوم حیوانات در دانشگاه انگلستان رفع نیازهای تغذیه ای اسب در ماه های آخر بارداری برای رشد جنین از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای رفع نیازهای تغذیه ای اسب در طول بارداری می توان از ترکیب از ذخیره بدن و رژیم غذایی استفاده نمود. در حالت ایده آل یک اسب ماده مواد غذایی کافی دریافت خواهد کرد و از مواد مغذی موجود در رژیم غذایی او برای تامین نیازهای جنین استفاده خواهد شد. این امر باعث خواهد شد تا ذخیره بدن اسب ماده به خوبی حفظ شود.

لازم به ذکر است که کیفیت خوراک اسب ماده در طول بارداری نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است از این رو بهتر است مشخص نمایید که در طول بارداری اسب شما از چه ترکیبی مصرف نماید. لارنس توصیه می کند بهتر است نیازهای تغذیه ای اسب آبستن به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار گیرد.

نیازهای تغذیه ای اسب

نیازهای تغذیه ای اسب

اهمیت رفع نیازهای تغذیه ای اسب آبستن

اسب آبستن در ماه های آخر بارداری خود باید به اندازه کافی تغذیه شود تا دچار سوء تغذیه نشود. زیرا در ماه های اخیر رشد جنین بیشترین رشد، تجمع بافت و افزایش وزن را خواهد داشت. بر اساس اظهارات لوری لارنس دکتر و استاد گروه علوم حیوانات و مواد غذایی در دانشگاه کنتاکی و همکاران تحقیقاتی او و دانشجویان که گروهی از 20 اسب باردار را در انگلستان تحت نظر قرار دادند رشد جنین به ویژه در دو ماه اخیر شدت می گیرد. از آنجا که جنین از بدن اسب ماده در طول بارداری استفاده می کند مهم است که در دوران بارداری وزن مناسب خود را حفظ کند. هنگام در نظر گرفتن نیاز اسب آبستن به کالری اطمینان حاصل نمایید که وضعیت بدن او ثابت است. نمرات BC از 1 تا 9 متغیر است که 9 مورد چاق و 1 دچار سوء تغذیه می باشد. در اواخر بارداری نمره بدن اسب باید بین 5 تا 6 باشد.

لورنس هشدار داد که اگر این مقیاس اندکی بالاتر بود مشکلی وجود ندارد اما مقیاس پایین تر ممکن است توانایی اسب ماده را برای رشد جنین به خطر بیندازد. در شرایط مناسب بدن بدون شک دنده ها قابل مشاهده نخواهند بود اما می توان آن ها را احساس کرد و در صورت وجود پوشش چربی در بالای خط اسب شما به طور مطلوبی چاق به نظر خواهد رسید.

لارنس همچنین اشاره می کند که در ماه های آخر حاملگی تغذیه اسب ماده متناسب با نیاز بدن او افزایش نخواهد یافت از این رو صاحبان اسب ها باید مقادیر بیشتر از مواد غذایی را در فواصل مکرر تغذیه نمایند زیرا اسب ماده ممکن است نتواند مقادیر زیاد خوراکی را مصرف نماید. در مقابل باید نیازهای تغذیه ای اسب در طول روز رفع شود تا مشکل خاصی برای اسب و جنین او پیش نیاید.

14 دیدگاه در “نیازهای تغذیه ای اسب در ماه های آخر آبستنی

  1. حمیدرضا فراهانی گفت:

    این مطلب حرف نداشت

  2. جعفر فاظلی گفت:

    سایتتون محشرههههه

  3. محمود رفیعی گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  4. جواد نصیری گفت:

    چه مطلب خوبی

  5. ابراهیم هامون گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  6. جواد وکیلی گفت:

    خیلی زیبا بود مهندس

  7. علی اکبر رحمانیان گفت:

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  8. عباس حجتی گفت:

    حرف نداری

  9. رحمانیان گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  10. یوسف همت گفت:

    منابع این مطلب کجاست؟

  11. میلاد نظری گفت:

    aaaaliii bood

  12. فرهاد امامی گفت:

    عاااااااااااالی

  13. یعقوب کشاورز گفت:

    محتوا خوبی بود

  14. سعید اکبری گفت:

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *