عمومی, مدیریت اصطبل

پوشش زمستانی برای محوطه اسب‌ها

پوشش زمستانی برای محوطه اسب‌ها

یکی از متداول‌ترین سوالات مربوط به مدیریت محوطه اسب‌ها که در این موقع از سال از من پرسیده می‌شود، مشکلات مربوط به پوشش زمستانی در چراگاه‌ها است.

در زمستان بیشتر صاحبان اسب در سراسر آمریکای شمالی به خاطر برف، یخ و یا سرمای هوا، نوعی دردسر را تجربه می‌کنند. در مزرعه Sweet Pepper در جنوب غربی ‏آیداهو، ‏دما بیش از حد عادی بالا رفته است و برف نیز بیش از حد تحمل و انتظار باریده است. این روزها مدام درباره اینکه نمی‌توانم سواری کنم، مشکلات حمل بار در جاده‌های برفی، یا لذت سواری در دمای تک رقمی غر می‌زنم!

مشکل این است که آب اغلب در چراگاه‌های با زه‌کشی ضعیف چاله ایجاد می‌کند و سپس یخ می‌زند و باعث لغزش می‌شود و یا اینکه پوشش زمستانی بیش از حد سفت است، به خصوص وقتی یخ می‌زند که برای اسب‌ها سخت است روی آن بایستند(‏یا مردم روی آن راه بروند!). یا اینکه این سطوح بیش از حد ناهموار هستند که تمیز کردن پهن از آن، دشوار است.

(‏به یاد داشته باشید: کار باید ادامه داشته باشد. هر پهنی که اکنون تمیز نکنید، پس از اینکه یخ‌ها آب شوند، به لایه‌ای نرم و چسبان از پهن تبدیل می‌شود. با اینکه به دنبال پهن گشتن در برف دو فوتی و یا بیرون آوردن آن از یخ قطعا لذتی ندارد، هرچه اکنون بیشتر تمیز کنید، در نهایت آسان‌تر خواهد بود.)

چالش اصلی برای یک پوشش زمستانی این است که وقتی یخ می‌زند آنقدر نرم باشد که یک اسب بتواند روی آن بایستد، برداشتن پهن‌ها و تمیز کردن پوشش، به قدر کافی آسان باشد و آنقدر خوب خشک شود که آب روی آن جمع نشود و یک استخر یخی خطرناک ایجاد نکند.

هدف از ایجاد یک پوشش بر روی چراگاه، دور نگه داشتن اسب‌ها از خاک است که به آب باران اجازه می‌دهد تا از آن عبور کند. گل کم‌تر معادل کمتر هدر رفتن مواد مغذی و رسوب آب‌های سطحی به داخل خاک و آلوده ساختن آن است. پوشش‌هایی مانند چوب‌های رنده شده، شن و ماسه یا شن درشت، فرسایش را کاهش داده و تاثیر زیادی در کاهش گل و لای می‌گذارند. از میان این‌ها، شن را سودمندترین و مناسب‌ترین پوشش برای چراگاه می‌دانم، به خصوص وقتی پوشش زمستانی چراگاه مطرح باشد.

ماسه درشت شسته شده (‏در مقابل انواع بهتر)‏ در ماه‌های تابستان به خوبی شسته می‌شود و گرد و غبار کمتری دارد. به نظر من در زمستان نیز انتخاب خیلی خوبی است. آب به خوبی(‏در زمان ذوب) ‏تخلیه می‌شود در نتیجه روی آن جمع نمی‌شود. به نظر می‌رسد که سطح آن نرم‌تر از شن و ماسه و یا چوب رنده شده باشد که وقتی یخ می‌زند می‌تواند به طور خطرناکی لیز شود. به دلیل اندازه کوچک ذرات آن، وقتی ماسه منجمد می‌شود، سطح آن بیشتر از پایه‌های دیگر هموار است.

حداقل از سه‌تا شش اینچ ماسه استفاده کنید. اگر در حال حاضر مقدار زیادی گل و لای وجود دارد، ممکن است بخواهید گل و لای موجود را پاک کنید و یا پایه خود را به نسبت یک به یک استفاده کنید(‏به عنوان مثال، اگر حدود ۶ اینچ گل داشته باشید، به حداقل ۶ اینچ ماسه نیاز خواهید داشت)‏. اگر اکنون یخ زده است، سطل‌های ماسه را در نقاط یخ‌زده لیز بریزید.

یک هشدار درباره ماسه: مراقب باشید که روی این پوشش زمستانی به اسب‌های خود غذا ندهید. هضم ماسه به همراه یونجه می‌تواند منجر به ورم شود که یک مشکل در هضم جدی است.

منبع

11 دیدگاه در “پوشش زمستانی برای محوطه اسب‌ها

  1. مجید گودرزی گفت:

    مطالب بی نظیر بود

  2. ناصر باستانی گفت:

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  3. مهران باهنر گفت:

    حرف نداشت👌🏻

  4. غلامحسین همدانی گفت:

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

  5. قاسم فتحی گفت:

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

  6. عیسی امیدی گفت:

    یه سوال داشتم خرید حضوری هم دارید

  7. مجید مرتضوی گفت:

    منابع این مطلب کجاست؟

  8. جعفر رحمتی گفت:

    خرید آنلاین هم دارید

  9. یعقوب مرتضوی گفت:

    هزینه مشاوره آنلاین و حضوری باهم متفاوته

  10. سیدحسین ملک گفت:

    اکانت اینستا هم دارید؟

  11. میثم نوری گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *