عمومی

۶ خواسته ای که اسب در سال نو از شما دارد

6 خواسته ای که اسب در سال نو از شما دارد

اسب در سال نو از شما خواسته هایی دارد. شاید فکر کنید که او می خواهد حسابی تمیز شود، خوراک تازه داشته باشد، مراقبت جدی تر داشته باشد یا لباس جدید داشته باشد. ما در این مقاله 6 تا از مهمترین خواسته های یک اسب در سال نو را جمع آوری کرده ایم که کمک می کند تا رابطه شما و اسبتان بهتر از همیشه شود.
با ما همراه باشید.
اگر مثل من باشید، شاید انتظارات یک اسب را در یک جفت چکمه جدید، صندلی های فوق سیلیکونی یا حتی یک تراکتور ببینید. همه اینها استدلال من است و شاید یک اسب واقعا اینها را نخواهد.
برای اینکه بدانیم یک اسب چه می خواهد با چند منبع برتر مشورت کردیم و مواردی را به اشتراک گذاشته ایم.

6 خواسته ای که اسب در سال نو از شما دارد

6 خواسته ای که اسب در سال نو از شما دارد

اسب در سال نو از ما می خواهد:

1. علوفه باکیفیت

کلر تونس، در ساکرامنتو کالیفرنیا، پیشنهاد می دهد که علوفه باکیفیت و مقدار زیاد از آن می تواند هدیه بسیار ساده و خیلی خوبی برای اسب در سال نو باشد. وی می گوید: “حداقل 60% از حجم دستگاه گوارش به هضم و تخمیر علوفه اختصاص دارد.” “در نهایت، اگر بتوانید با علوفه خوب تمام باکتری های پشت روده را راضی نگه دارید، شاد بودن اسب را برای مدت طولانی تضمین خواهید کرد.”

2. استراحت

اگر برنامه های زیاد تعطیلات سال نو روال سوارکاری را قطع می کند، احساس گناه نکنید. در واقع، استراحت ممکن است بهترین هدیه ای باشد که به اسب در سال نو می دهید. کری ویلیامز، دکترای تخصصی توسعه اسب در نیوجرسی می گوید: “اسب شما در سال نو نیاز به کمی مرخصی و تعطیلات دارند.” او ادامه می دهد: “بسیاری از مردم هرگز به اسب های خود مرخصی نمی دهند.”

3. انسانی که برای همیشه آنها مراقبت کند.

لیبورد اکویین، مشاور تغذیه اسب در نیویورک، می گوید: “اسب نیاز به انسانی دارد که همیشه از او مراقبت کند.” اما او می گوید که بهترین هدیه که هر کدام از ما می توانیم به اسب در سال نو بدهیم این است که در کنار آنها باشیم و از آنها مراقبت کنیم، البته فرقی نمی کند که اسب کوچک باشد یا بزرگ !

انسانی که برای همیشه کنار اسب‌ها باشد

انسانی که برای همیشه کنار اسب‌ها باشد

4. یادگرفتن یک ترفند جدید

سو مک دونل، دکترای تخصصی رفتار اسب در دانشگاه پنسیلوانیا، می گوید: “به نظر میرسد که اسب ها از یادگرفتن ترفندهای جدیدی که آنها را تقویت می کنند، لذت می برند.” “اگر قبلا به اسب در سال نو هیچ ترفندی یاد نداده اید، احتمالا از سرعت آنها در یادگیری و اجرا تعجب خواهید کرد. اسب به سرعت دستورالعمل ها را دنبال می کند و با هر بار تمرین، شاهد پیشرفت خواهید بود.
این تکنیک ها تقریبا برای هر کاری که می خواهید به اسب خود آموزش دهید، به خوبی کار می کنند. به عنوان مثال؛ آموزش ساده و هدفمند، دارای کاربردهای علمی و سرگرم کننده است. اگرچه این رویکردها در اسب چندان جدید نیست، اما در بسیاری از نقاط جهان جریان پیدا کرده است و قطعا برای آینده مراقبت و آموزش حیوانات مناسب خواهد بود.”
او می گوید: “اسب شما از این خاصیت بهره مند خواهد شد؛ زیرا این کار انگیزه مثبت تری برای کار ایجاد می کند.”

یادگرفتن یک ترفند جدید برای اسب

یادگرفتن یک ترفند جدید

5. ذخیره امن خوراک

ارین دنی، عضو خدمات دامپزشکی اسب در فلوریدا، یک هدیه ساده ارائه می دهد که به شما می کند از اسب در برابر انواع بیماری ها و مشکلات محافظت می کند و از آلوده شدن مواد غذایی جلوگیری می کند.
او می گوید: “جعبه ای بسازید یا ظرفی بخرید تا غذای اسب خود را تامین کنید و در نتیجه هیچ ضربه یا مشکلی برای آنها به وجود نمی آید. اگر در طول سال اسب شما با ضعف مواجه شود، این جعبه می تواند به او کمک کند.”
برای محافظت بیشتر می توانید برای این سطل های تغذیه یک قفل قرار دهید.

6. یک پادوک یا چمنزار بدون گل و لای

آلین بلیکن، در آیداهو پاسخی جالب به سوال “اسب در سال نو چه چیزی می خواهد؟” ارائه می دهد. حداقل این پیشنهاد ممکن است یک کار اضافی به نظر برسد. اما یک پادوک بدون گل هدیه جالب خواهد بود.
زمانی که مشغول تزئین خانه و کاشانه برای سال نو هستید، هوا سرد تر از بهار خواهد بود و در این هوا، یخ و گل بسیار معمول است. گل و یخ هر دو برای سلامتی و ایمنی اسب خطرناک اند و ممکن است سبب بروز خراش، افتادن و لغزش شود.
بلیکل می گوید: “هیچ اسبی نمی خواهد تمام وقت خود را در استبل بگذارند و آنها تمام تلاش خود را می کنند تا از شر آن خلاص شوند. البته ناودان ها با هدایت آب تمیز باران و دور نگهداشتن آن از مناطق پرتردد، تا حد زیادی گل و لای را کاهش می دهند. راه رفتن در پادوک هایی با عمق 4 تا 9 سانتی متری باعث می شود که اسب بالا برود، از خاک خارج شود و از فرسایش جلوگیری کند. این می تواند به حذف کود روزانه کمک کند و رطوبت را جذب می کند.”
تراکتور برای از بین بردن گل و لای بسیار راحت تر است، بنابراین شاید اضافه کردن تراکتور به لیست خواسته های اسب در سال نو خوب باشد و به آن روحیه شاداب و پرانرژی بدهد. در واقع برآورده کردن خواسته های اسب چیز زیادی نیست، کافی است کمی دقت کنید و انجام دهید.
ما در این مقاله به بررسی خواسته های یک اسب در سال نو پرداختیم. امیدوارم با اجرای این خواسته ها، اسبی شاداب، سالم و پر انرژی داشته باشید.

https://thehorse.com/19190/six-things-your-horse-really-wants-for-christmas/

7 دیدگاه در “۶ خواسته ای که اسب در سال نو از شما دارد

  1. جواد فاضلی گفت:

    متشکرم

  2. حمید راستاد گفت:

    مطلب خوبی بود

  3. غلام مرتضوی گفت:

    دست مریضاد استاد

  4. وحید قاسمی گفت:

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

  5. غلامحسین فاضلی گفت:

    خیلی خوب بود

  6. ابوالفضل فرهادی گفت:

    سلام عالی بود

  7. ناصر منصوری گفت:

    خرید آنلاین هم دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *