تغذیه, عمومی

حجم مناسب ویتامین E برای اسب چقدر است؟

مقدار مناسب ویتامین E برای اسب

یک متخصص تغذیه درباره مقدار مناسب ویتامین E برای اسب مطالبی جمع آوری کرده است که ما در این مقاله با به اشتراک میگذاریم. قبل از بررسی، ما یک سوال داریم.

اسب و ویتامین E

اسب و ویتامین E

سوال: من به دنبال مکمل ویتامین E برای اسبم هستم و دامپزشک به من توصیه کرده که روزانه حدود 25OO IU به اسب بدهم. من برخی مکمل ها را پیدا کرده ام که میزان آن در واحد بین المللی (IU) بیان شده اند، اما در برخی دیگر در واحد میلی گرم وجود دارند، حالا من چگونه مقایسه را انجام دهم؟
پاسخ: مواد غذایی موجود در خوراک و مکمل های غذایی مرتبط با رژیم غذایی اسب با طیف وسیعی از واحد های مختلف بیان می شود. به عنوان مثال؛ کلسیم و فسفر به طور معمول به صورت درصد یا گرم حساب می شوند و این در حالی است که مواد معدنی کمیابی مانند مس و روی به میلی گرم و ویتامین های محلول در چربی D، A و E نیز معمولا به عنوان IU بیان می شوند.

مقدار مناسب ویتامین E برای اسب

مقدار مناسب ویتامین E برای اسب

مقدار مناسب ویتامین E برای اسب

این واحد های بین المللی به عنوان یک واحد استاندارد میزان اثر توسط کنفرانس بین المللی واحدهای فرمولی تعریف و تثبیت شده است. واحد اثر بر اساس روش سنجش زیستی (بیومتری)است که با مقایسه تاثیر آن بر روی ارگانیسم مورد آزمایش نسبت به استاندارد شناخته شده، اثر نسبی ماده را تعیین می کند. بنابراین اشکال مختلف ویتامین E می توانند اثر های متفاوتی داشته باشند و به همین علت IU متفاوتی دریافت می کنند.
یک میلی گرم از ویتامین E، به شکل DL آلفا استات توکوفریل ، اثری برابر با 1 UI دارد و این در حالی است که یک میلی گرم از همان ویتامین، به شکل DL آلفا الکل توکوفریل ، اثری برابر با 1.1 UI دارد. اشکال طبیعی ویتامین E ( D آلفا استات توکوفریل و D آلفا الکل توکوفریل) به ترتیب دارای اثر 1.36IU در میلی گرم و 1.49 IU در میلی گرم است.
این اشکال، بهتر جذب می شوند و از نظر زیستی فعال ترند، اثر بیشتر و دارای IU های بالاتر در هر میلی گرم دارند.
با انجام این مقایسه می توان فرم ویتامین E در محصولات را بهتر شناسایی کرد و این به معنای دقیق خواندن لیست مواد تشکیل دهنده نوع ویتامین E برای اسب است. تولید کنندگان موظفند که به جای بکارگیری اصطلاح مبهم “مکمل ویتامین E برای اسب”، نام تمام مواد تشکیل دهنده در محصول را فاش کند.

محققان دریافته اند که افزایش تعداد سرم های آلفا توکوفریل در هنگام تغذیه با D آلفا استات توکوفریل برابر با یک سوم مقدار طبیعی DL آلفا استات توکوفریل است. بنابراین اگر ویتامین E مصنوعی بیشتری تهیه کنید، تاثیر آن بر روی مقادیر سرمی ممکن است کمتر از تعداد IU شکل طبیعی ویتامین باشد. به همین علت، توصیه می شود که شکل طبیعی ویتامین E برای اسب تهیه شود، حتی اگر دو محصول میزان IU یکسانی داشته باشند.
به نظر می رسد اشکال محلول در آب ویتامین E طبیعی در افزایش سطح سرم تاثیر گذارتر باشند. اگر میزان ویتامین E برای اسب کم باشد، این اشکال به عنوان موثر ترین روش برای افزایش این ویتامین در نظر گرفته شده اند.
https://thehorse.com/195541/finding-the-right-amount-of-vitamin-e-for-your-horse/

11 دیدگاه در “حجم مناسب ویتامین E برای اسب چقدر است؟

  1. عباسعلی طهماسبی گفت:

    من زندگیمو مدیون شمام

  2. محمود محرابی گفت:

    بازم درمورد این موضع مطلب بزارین

  3. سجاد کیان گفت:

    مطلبتون بسیار مفید بود

  4. فرهاد ملک گفت:

    حرف نداشت👌🏻

  5. مهرداد نجفی گفت:

    آدرس دفترتون کجاست

  6. علی اکبر سبزواری گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  7. جواد احمدیان گفت:

    مثل همیشه عالی و کاربردی

  8. مهرداد تبریزی گفت:

    اینا فوق العادن

  9. پرویز نهاوندی گفت:

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  10. عیسی عرب گفت:

    مشاورینتون قابل اعتمادن؟

  11. منصور رضوانی گفت:

    هزینه مشاوره آنلاین و حضوری باهم متفاوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *