جدیدترین مقالات, عمومی

مجموعه نکاتی که باید قبل از خرید کلاه سوارکاری بدانید

اهمیت خرید کلاه سوارکاری و استفاده از آن در چیست؟

خرید کلاه سوارکاری از موضوعات مهم در تهیه وسایل لازم اسب سواری است. استفاده از کلاه سوارکاری برای آماتورها و حرفه ای ها ضروری می باشد. با خرید کلاه سوارکاری و پوشیدن آن می توانیم سر خود را از صدمات احتمالی موقع پایین افتادن از اسب محافظت نماییم. حوادث گوناگونی ممکن است حین سوارکاری اتفاق بیفتد، به همین جهت استفاده از کلاه استاندارد، می تواند ایمنی سوارکار را به همراه داشته باشد. بطور مثال ممکن است از اسب بیفتید و سرتان به زمین اصابت کرده و یا اسب به شما لگد بزند؛ لذا استفاده از کلاه سوارکاری می تواند ضامن سلامتی شما در این حوادث باشد.

برای خرید کلاه سوارکاری استانداردهایی وجود دارد. کلاهی که برای اسب سواری می خرید باید مطابق با سایز سرتان باشد و به راحتی روی سر قرار بگیرد. از یک کلاه اسب سواری می توانید حداکثر به مدت 5 سال استفاده کنید زیرا بعد از این مدت، کلاه مستهلک شده و قابل استفاده نیست. کلاه سوارکاری شکل و طرح های گوناگونی دارد، ولی عموما همه آنها از چهار لایه اصلی تشکیل شده اند. هر کدام از این لایه ها، نقش مهمی در حفظ ایمنی سر دارند. لایه خارجی، لایه فایبرگلاس، لایه ضخیم از پلی استایرن و دستمال سر یا هدبند، از لایه های یک کلاه اسب سواری هستند.

نکاتی درباره ویژگی های کلاه مخصوص ورزش سوارکاری

اکثر کلاه های سوارکاری دارای نقاب هستند، این نقاب ها چشم سوارکار را از تابش آفتاب و قطرات باران محافظت می کنند. بر اساس طرح کلاه اسب سواری، نقاب ها دارای لبه های معمولی و یا لبه های پهن هستند. بعضی از نقاب های کلاه قابل انعطاف می باشند که در مواقع بروز حادثه، از گردن سوارکار محافظت می نمایند. کلاه های سوارکاری دارای بند هستند که به صورت تسمه متصل به کلاه است و در قسمت پایین چانه قرار می گیرد. این بند قابل تنظیم بوده و می توانید آن را کوتاهتر و یا بلندتر ببندید.

در خرید کلاه سوارکاری دقت داشته باشید که کلاه هایی که بند آن در پشت کلاه قرار دارد، از متمایل شدن کلاه به سمت جلو جلوگیری می کنند. هنگام سوارکاری ممکن است گرمای زیادی در کلاه احساس کنید، بدین منظور کلاه هایی را خریداری کنید که دارای دریچه تهویه هوا هستند و هوای خنک را به سر شما انتقال می دهند. اگر مسابقه سوارکاری و یا مسابقات استقامتی دارید، از کلاهی استفاده کنید که روکش مخملی داشته باشد تا در طول مسابقات راحت تر شناخته شوید.

استفاده از کلاه اسب سواری فقط برای موقعی که سوار اسب هستید نمی باشد، بلکه در زمان هایی که نزدیک اسب می روید هم باید آن را بپوشید. در اصطبل ها هم استفاده از کلاه لازم است زیرا ممکن است اسب به شما لگد برند. در مسابقات درساژ و نمایشی هم، بهتر است از کلاه مخصوص سوارکار استفاده کنید. برای خرید کلاه سوارکاری می توانید کلاه هایی از جنس مخمل یا چرم مانند کلاه سوارکاری چرمی پیتکو را در مدل های گوناگون تهیه نمایید.

 

11 دیدگاه در “مجموعه نکاتی که باید قبل از خرید کلاه سوارکاری بدانید

  1. صادق خادمی گفت:

    مقالاتتون عالین واقعا!

  2. رسول امامی گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  3. سجاد شریعتی گفت:

    حرف نداری

  4. قربانعلی مقدم گفت:

    نویسنده این متن کیه؟

  5. غلامحسین میرزایی گفت:

    حرفتون خیلی عالیه

  6. ابوالفضل خمسه گفت:

    قیمت مشاورتون چقدره؟

  7. جواد محمدی گفت:

    منابع این مطلب کجاست؟

  8. بهزاد شفیعی گفت:

    حرف نداشت👌🏻

  9. غلامرضا اسدی گفت:

    خیلی ممنون از توضیحاتون خوبتون

  10. صادق رضوانی گفت:

    شماره تماستون برای خرید تلفنی چنده

  11. مرضیه گفت:

    مقاله بسیار کاربردی هست. انشالله مطالب تون بیشتر شود. بسیار جذاب نوشته اید. سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *