جدیدترین مقالات, عمومی

مجموعه نکاتی که باید قبل از خرید زین اسب بدانید

نکاتی که برای خرید زین اسب باید بدانیم

خرید زین اسب یکی از مهمترین موضوعات ورزش سوارکاری است. زین باکیفیت می تواند در پیشرفت سوارکاری موثر باشد. زین نامناسب، اسب را ناراحت می کند و به سوارکار هم آسیب می رساند. برای خرید زین اسب بهتر است ابتدا اطلاعات کافی در مورد انواع زین داشته باشیم. زین اسب شامل طرح و سایزهای گوناگونی است که هر کدام از آنها کاربرد متفاوتی دارد، بطور مثال زین انگلیسی سبک و صاف است و بیشتر سوارکاران حرفه ای از آن استفاده می نمایند. زین درساژ، زین استقامتی، زین مسابقه، زین چوگان از انواع زین هستند.

برای خرید زین اسب، توجه داشته باشید که وزن و قد سوارکار باید با نوع زین متناسب باشد. زین بلند و گشاد بهتر از زین کوچک و تنگ است. نوع زین، تاثیر بسیاری بر سلامت اسب دارد، زین باید قسمت بین استخوان کتف اسب را پوشش دهد. برای مشخص کردن عرض لازم برای خریداری زین، باید سایز قفسه سینه اسب را بدانید. اندازه زین بایستی با سایز قسمت پشت اسب هماهنگی داشته باشد. اگر سایز زین با سایز پشت اسب همخوانی نداشته باشد، فشار زیادی به اسب وارد شده و حرکت اسب نیز دچار اختلال می گردد. در این صورت اسب نمی تواند حرکات صحیح و درستی از خود نمایش دهد.

لزوم توجه به کیفیت و تناسب زین

کیفیت زین اسب از اهمیت خاصی در سلامت و نوع حرکات اسب دارد. با استفاده از واکنش خود اسب، می توانید متوجه شوید که آیا زین مناسبی برای اسب تان خریداری کرده اید یا نه. اسب ها با لگد زدن و یا خواباندن گوش شان، سوارکار را متوجه خود می کنند. وقتی اسب به راحتی حرکت نکند، ممکن است که زین نامناسبی داشته باشد. بعد از سوارکاری، اگر برخی از بخش های زیر زین عرق کرده و بخش های دیگر عرق نکرده باشد، نشانگر این است که زین نامناسبی برای اسب تان تهیه کرده اید. زین نامناسب، نه تنها اسب تان را ناراحت می کند، بلکه در طولانی مدت باعث ایجاد درد در کمر و بدنش می شود؛ که به دنبال آن اسب شما بد خلق خواهد شد.

نکته مهم دیگر برای خرید زین اسب اینکه سبک زین را طبق هدف از سوارکاری تهیه کنید. اگر برای سرگرمی، اسب سواری می کنید سبک متمایزی را باید هنگام خرید زین اسب در نظر بگیرید. برای سوارکاری درساژ و یا سوارکاری پرشی و نمایشی، سبک های گوناگونی از زین وجود دارد. برای سوارکاری طولانی بهتر است از زین های مدل وسترن استفاده کنید، این زین ها استحکام بیشتری دارند.

هرچقدر زین با کیفیت تر باشد و به خوبی روی اسب نصب شود، هماهنگی حرکات اسب نیز بهتر خواهد بود. زین فقط برای راحتی سوارکار نیست، بلکه واسطه ای بین اسب و سوارکار است. اگر زین مناسبی خریداری کرده و بطور صحیح آن را روی اسب نصب کنید، سیگنال های ظریفی از طریق عضله های پشت و سیستم عصب به اسب انتقال پیدا می کند. این سیگنال ها به اسب کمک می کند که دستورات سوارکار را به خوبی درک کرده و پیش بینی نماید.

15 دیدگاه در “مجموعه نکاتی که باید قبل از خرید زین اسب بدانید

  1. رضا قشقایی گفت:

    عاااااااااااالی

  2. سیدعلی آشوری گفت:

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

  3. حسن اکبری گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  4. سیدمحمد طالب زاده گفت:

    شما همیشه امیدوارم کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

  5. مهرداد عبادی گفت:

    مطلب خوبی بود همکار گرامی

  6. داوود فتاحی گفت:

    aaaaliii bood

  7. سیدمحمد جاوید گفت:

    سلام عالی بود

  8. علی اکبر کلباسی گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  9. صادق شمس گفت:

    حساب توییتری هم دارید؟

  10. سجاد کرمی گفت:

    چطوری می تونم باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  11. موسی شریفی گفت:

    خیلی خوشحالم که هستین

  12. میثم فاضلی گفت:

    کانال تلگرامی هم دارید ؟

  13. محمد خادمی گفت:

    اینا فوق العادن

  14. علی رضا گفت:

    قیمت مشاورتون چقدره؟

  15. کوروش گفت:

    مقاله بسیار عالی و مفیدی بود، از این دست مقالات بسیار انتشار دهید، با خواندن آن علاقه مون به اسب سواری بیشتر میشه. دست تون درد نکنه. معلومه نویسنده خوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *