تغذیه

کاهش وزن اسب ورزشی

کاهش وزن اسب می‌تواند به بهبود عملکرد در مسابقات منجر شود.
  1. این مراحل ساده را برای کاهش وزن اسب خود دنبال کنید. کاهش وزن برای اسب شما به معنی داشتن مزیت‌هایی در رقابت‌ها خواهد بود.

کاهش وزن اسب می‌تواند به بهبود عملکرد در مسابقات منجر شود.

در برخی رشته‌های سوارکاری، اسب‌هایی که کمی وزن اضافی دارند، مورد استقبال هستند. اما تقریبا همیشه، وزن اضافی می‌تواند باعث ضعف عملکردی یک اسب ورزشی شود. علاوه بر این، وزن اضافی می‌تواند سلامتی اسب را به خطر بیاندازد و خطر بروز بیماری‌هایی مانند تورم تیغک سم اسب، استرس گرمایی، آسیب های اسکلتی عضلانی و مشکلات تولید مثل را افزایش دهد. بنابراین داشتن یک اسب لاغر بهتر است .در ادامه برنامه‌ای برای کاهش وزن اسب شما ارائه می‌شود.

اصول کاهش وزن اسب

یک استراتژی رژیم غذایی ایمن بدون ایجاد مشکلات متابولیکی، گوارشی یا رفتاری باعث کاهش وزن اسب شما می‌شود. با استفاده از سیستم نمره‌دهی وضعیت بدن اسب هنک(مقیاس از 1 تا 9)، هدف این است که نمره وضعیت بدن اسب را در هر ماه یک نمره کاهش دهید. امتیاز ایده‌آل برای اکثر اسب‌های ورزشی 4 یا 5 است(نسبتا لاغر تا متوسط). بسته به اندازه و نوع اسب، کاهش یک نمره می‌تواند معادل کاهش وزن اسب بین 25 تا 50 پوند در 30 روز باشد.

کلید یک کاهش وزن سالم، جیره غذایی مبتنی بر علوفه است. حذف دانه‌های پرانرژی و خوراک‌های دارای بافت راهی ساده برای کاهش کالری و قندهای اضافی است که اسب‌های دارای اضافه وزن به آن‌ها احتیاجی ندارند. یونجه مرغوب می‌تواند فیبر کافی برای رفع گرسنگی را تامین کند و در عین حال انرژی مورد نیاز اسب دارای اضافه وزن را نیز به بدن او برساند. به علوفه اسب خود پلت های متعادل‌کننده اضافه کنید(درباره این پلتهای متعادل‌کننده بیشتر بخوانید). این پلت‌ها شامل 30% پروتئین خام، ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم هستند. دو ماده مغذی کلیدی که باید توسط پلتهای متعادل‌کننده یا یک مکمل ویتامین و مواد معدنی تامین شود، ویتامین E برای اسب هایی که به چراگاه دسترسی ندارند و سلنیوم برای اسب‌ها در مناطق محروم است. مکمل یا پلت همچنین باید شامل مس و روی باشد که ممکن است تا حدی توسط علوفه تامین شود. در نزدیکی منبع آب تازه، دسترسی آزاد به نمک را نیز فراهم کنید.

حبه‌های متعادل‌کننده

پلت ‌های متعادل‌کننده

رسیدن به وزن هدف

با استفاده از یک نوار وزن و با ثبت وزن فعلی اسب و نمره وضعیت بدن شروع کنید. سپس وزن هدف او را بر اساس اندازه، نژاد و نمره وضعیت مطلوب مورد نظر تعیین کنید. برنامه‌هایی برای کمک به صاحبان در تدوین برنامه‌های غذایی بر اساس نژاد و عملکرد ایجاد شده‌اند. بهتر است همان شخص مسئول نوار وزن باقی بماند تا وزن اسب هر بار به همان روش اندازه‌گیری شود. بررسی تغییرات را هر دو تا چهار هفته یکبار انجام دهید.

یک راه ایمن برای شروع یک برنامه کاهش وزن اسب تغذیه روزانه ماده خشک به اندازه 2٪ از وزن بدن اسب است. برای مثال برای یک اسب 1400 پوندی با نمره وضعیت بدن 7، انجام کار متوسط(پنج ساعت ورزش در هفته شامل کمی پریدن) مناسب است. هدف این است که اسب به نمره 5 برسد که برابر با کاهش تقریبا 100 پوند است. این اسب به 28 پوند ماده خشک نیاز دارد، که معادل 31 پوند یونجه است.

تغذیه یونجه بر اساس وزن یک رویکرد عملی است. نوار وزن و نمره وضعیت بدن به شما امکان می‌دهد پیشرفت را کنترل کرده و در صورت لزوم تغذیه را تنظیم کنید. اگر اسب در چند هفته لاغر نشود یا کاهش وزن اسب به وضعیت ثابت برسد، پیشنهاد می‌شود مقدار تغذیه را 10 تا 20 درصد کاهش دهید. با این حال، بدون مشورت با متخصص تغذیه اسب، میزان مصرف علوفه اسب را به زیر 1.5 درصد از وزن بدن او کاهش ندهید. ممکن است اسب مشکلات متابولیکی یا موارد دیگری داشته باشد که لازم به در نظر گرفتن باشد و کاهش علوفه به مقادیر بسیار کم منجر به کولیک و یا مشکلات رفتاری شود.

البته نوع و کیفیت یونجه می‌تواند در سرعت کاهش وزن اسب تاثیر بگذارد. اما تا زمانی که علوفه را آنالیز نکنید، تنها می‌توانید مقدار انرژی، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی قابل هضم آن را تقریبا تخمین بزنید. یک یونجه رسیده‌تر و دارای ساقه نسبت به یونجه نرم کمتر رسیده و دارای برگ، دارای کالری کمتری است.

اسب‌هایی که در معرض اضافه وزن هستند به طور کلی به غذا تمایل دارند. بنابراین بخش مهم دیگر در هر استراتژی غذایی باید کاهش مصرف باشد. مشکلات رفتاری می‌تواند در اسب‌هایی اتفاق بیفتد که زمان‌های بین تغذیه آن‌ها زیاد باشد. درباره اثر تغذیه بر رفتار اسب‌ها بیشتر بخوانید.

سخن آخر

در بیشتر موارد، کاهش وزن اسب‌های فعال ساده است. به یاد داشته باشید، آن‌ها به دلیل داشتن نسبت قدرت به وزن بیشتر، با نمره وضعیت بدن 4 یا 5 در ورزش برتری پیدا می‌کنند. زمانی که اسب به وزن هدف خود رسید، بر اساس نمره وضعیت بدن و نه وزن او، جیره را دوباره ارزیابی و تنظیم کنید تا اطمینان حاصل شود که اسب مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و رقابت را دریافت می‌کند.

 

Trim Excess Pounds From Your Equine Athlete – The Horse

 

محصولات مرتبط

عرقگیر شوکوموله

Regular Price ۹۷۵,۰۰۰ تومان incl.VAT

مهمیز بلند HOMER

Regular Price ۹۷۵,۰۰۰ تومان incl.VAT

مهمیز آهنی HOMER

Regular Price ۹۷۵,۰۰۰ تومان incl.VAT

مهمیز دنده ای HOMER

Regular Price ۹۷۵,۰۰۰ تومان incl.VAT

مهمیزآهنی HOMER

Regular Price ۹۷۵,۰۰۰ تومان incl.VAT

14 دیدگاه در “کاهش وزن اسب ورزشی

  1. غلامعلی نجفی گفت:

    احسنت عالی بود

  2. علیرضا فروتن گفت:

    بیشتری بنویسین لطفا

  3. خلیل شفیعی گفت:

    هزینه مشاوره آنلاین و حضوری باهم متفاوته

  4. محمد ایمانی گفت:

    دمتون گرم

  5. وحید باقری گفت:

    با اجازتون بازنشر شد

  6. میلاد زمانی گفت:

    کجا می تونم اطلاعات کاملتری درباره این موضوع پیدا کنم

  7. عباسعلی عزیزی گفت:

    خیلی خوب بود

  8. ابراهیم بابایی گفت:

    گروه واتساپی هم دارید؟

  9. بهرام محرابی گفت:

    من یکی از کاربران دائمی سایت شما هستم

  10. جعفر سلیمی گفت:

    عاااااااااااالی

  11. میثم امینی گفت:

    اینا فوق العادن

  12. عبدالرضا قربانی گفت:

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

  13. مسلم شریف گفت:

    لطفا آدرستون رو برای بنده ارسال کنین

  14. بهنام رضوانی گفت:

    چقد خوبین شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *